Björnbär- och hallonsmoothie

 Onsdag idag och jag börja morgonen med en smoothie. Det spöregnar och blåser så jag skippar faktiskt löpturen ändå. Får försöka få in ett springpass på fredag istället. Tänkte tipsar er om hur jag gör mina smoothies och vad man kan ha i. Mina smoothies baseras alltid på naturell yoghurt, men om man vill ha den lite mer mättande så är det perfekt att hälla i lite havregryn också! Jag har dessutom nästan alltid banan i för den ger både sötma och gör smoothien lite tjockare, så att den inte blir helt jätte rinnig. Sedan brukar jag ha frysta bär efter smak. Idag blev det hallon och björnbär men man kan också ha ananas, blåbär, jordgubbar, granatäppelkärnor (supergott!), mango mm. Ta den frukten ni gillar helt enkelt och om den inte finns färdigfryst kan man alltid köpa och frysa in själv. Om man vill ha en liten sötare smoothie kan man hälla i ca en matsked florsocker, detta rekomenderas om man inte vill ha banan i. Mixa ihop allt och njut!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback