Nyfunnen förebild

Jag har aldrig riktigt haft en stor förebild. Jag menar att visst har jag det i mitt liv, båda mina föräldrar är mina absolut största drivkraftskällor. När jag pratar om förebild menar jag någon som inspirerar mig till att bli det jag vill. Det är just de senaste åren jag mer och mer har börjat känna att jag verkligen vill bli fotograf. Vad för fotograf vet jag inte riktigt än men det är någonting jag vill hålla på med. För några veckor sedan såg vi en film om en världskänd fotograf vid namn Annie Leibovitz och jag kan inte annat än säga wow, vilket kvinna! Hon har gjort precis allt man kan göra som fotograf och hon har hela tiden fortsatt att utvecklats. Dessutom är hennes bilder så inspirerande det bara går. Kan inte annat än innerst inne vilja bli som henne. Visst är det otroligt otroligt svårt, ja näst intill omöjligt, men vad är livet utan utmaningar? Hon valde sin väg i livet och det är precis vad jag vill göra. Det känns faktiskt otroligt skönt att ha hittat en förebild, någonting att efterstäva. "Aim for the stars and reach the sky", right? Men att ha någon att luta sig mot (någon som fungerar som en profil i ditt liv) och någonting att komma tillbaka till, det tror jag är både en trygghet och en motivation.
 
Meningen var att jag skulle lägga upp några av hennes bilder men hon har ju så otroligt många så det var helt omöjligt att välja ut några. Ni får helt enkelt leta upp henne själva om ni är intresserade.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback